အထူးသတင်းကြေငြာချက်

လျှောက်ထားရန်

ဒေါ်လာရောင်း၊ဝယ် ဈေးနှုန်း

နိုင်ငံခြားငွေလဲလှယ်နှုန်း (၃.၆.၂၀၁၉)

အမေရိကန် တစ်ဒေါ်လာ ၁၅၂၉.၇
ဥရောပ တစ်ယူရို ၁၇၀၉.၇
တရုတ် တစ်ယွမ် ၂၂၁.၄၅
ထိုင်း တစ်ဘတ် ၄၈.၆၄၇
မလေးရှား တစ်ရင်းဂစ် ၃၆၅.၆၉
အိန္ဒိယ တစ်ရူပီ ၂၂.၀၄၈
ဂျပန် တစ်ရာယန်း ၁၄၁၂.၈
တောင်ကိုရီးယား တစ်ရာ၀မ် ၁၂၉.၄၀
သြစတြေးလျ တစ်ဒေါ်လာ ၁၀၆၃.၁
စင်ကာပူ တစ်ဒေါ်လာ ၁၁၁၅.၈
နေပြည်တော်ဘဏ်မှ ဝန်ဆောင်မှုပေးနေပါသည်။

နေပြည်တော်ရထားရဲတပ်ဖွဲ့

ရထားရဲတပ်ဖွဲ့စတင်ပေါ်ပေါက်လာပုံနှင့် နောက်ခံသမိုင်းအကျဉ်း

၁။ မြန်မာနိုင်ငံကို အုပ်ချုပ်ခဲ့သည့် ဗြိတိသျှအစိုးရသည် ၁၈၇၄ ခုနှစ်တွင် မြန်မာနိုင်ငံ၌ မီးရထားများကို စတင်ဖောက်လုပ်ခဲ့သည်။ (၃)နှစ်တာမျှ ဖောက်လုပ်ပြီးသည့်နောက် ၁၈၇၇ ခုနှစ်တွင် ရန်ကုန်−ပြည် မီးရထားလမ်းမှာ ပြီးစီးခဲ့ပါသည်။ ထိုနှစ် မေလ(၁)ရက်နေ့တွင် မြန်မာနိုင်ငံ၏ ပထမဆုံး ရန်ကုန်−ပြည်မီးရထားလမ်းကို စတင်ဖွင့်လှစ်ခဲ့ပါသည်။ ၁၈၉၇ ခုနှစ်တွင် မီးရထားလမ်းများ များစွာပြီးစီးနေပြီဖြစ်၍ ထိုနှစ် မေလ(၉)ရက်နေ့တွင် မြန်မာနိုင်ငံအတွင်း မီးရထားများပြေးဆွဲရန် အင်္ဂလန်နိုင်ငံရှိ စတားဟုန်း စီအီးအိုကုမ္ပဏီသို့ လွှဲအပ်ခဲ့ပါသည်။ ထို့ကြောင့် ကုမ္ပဏီမှ လုပ်ငန်းများကို စတင်ပြင်ဆင်ခဲ့ရာ ငွေရင်းများစွာ မြှုပ်နှံရသဖြင့် အဖျက်လုပ်ငန်းများကို ကြောက်ရွံ့ခဲ့ကြသည်။ ထို့ကြောင့် မီးရာထူးကိုစောင့်ရှောက်ရန်အတွက် မီးရထားပုလိပ်အဖွဲ့ကို ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ ထိုအဖွဲ့အား စီအိုင်ဒီနှင့် ပူးပေါင်းစေခဲ့သည်။ ဤသို့ဖြင့် RAILWAY AND CRIMINAL INVESTIGATION ဟူ၍ စတင်ဖြစ်ပေါ်လာခဲ့သည်။

၂။ လွတ်လပ်ရေးမရမီကာလများတွင် မီးရထားနှင့်ပတ်သက်သော လုံခြုံရေးနှင့် မှုခင်းပိုင်းတာ၀န်များကို နယ်ဖက်ခရိုင်ရဲများက တာ၀န်ယူဆောင်ရွက်ခဲ့ရာမှ ၁၉၄၈ ခုနှစ်တွင် နယ်ဖက်ခရိုင်ရှိ ရဲတပ်ဖွဲ့၀င်များကို စုစည်းလျက် မီးရထားရာဇ၀တ်မှုခင်း ခြေမြန်အဖွဲ့ ဟူ၍ အင်အား(၁၄၀)ဖြင့် ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ အောက်မြန်မာပြည် ၊ နယ်ဖက်ခရိုင်ရဲများက တာ၀န်ယူဆောင်ရွက်ခဲ့ရာမှ ၁၉၄၈ ခုနှစ်တွင် နယ်ဖက်ခရိုင်ရှိ ရဲတပ်ဖွဲ့၀င်များကို စုစည်းလျက် မီးရထားရာဇ၀တ်မှုခင်း ခြေမြန်အဖွဲ့ RAILWAY CRIMEFLYING SQUADဟူ၍ အင်အား(၁၄၀)ဖြင့် ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ အောက်မြန်မာပြည် ၊ အထက်မြန်မာပြည် စသည်ဖြင့် အဖွဲ့(၂)ဖွဲ့ ဖွဲ့စည်း၍ လုံခြုံရေးနှင့် မှုခင်းပိုင်းတာ၀န်များကို ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်။လွတ်လပ်ရေးရပြီးစ၌ မီးရထားနှင့် စုံထောက်အကြီးအကဲကို စုံထောက်ရဲဗိုလ်ချုပ်ဟု ခေါ်သည်။ စုံထောက်ဗိုလ်ချုပ်အဖြစ် ခန့်အပ်ခဲ့သည်။ လွတ်လပ်ပြီး တိုင်းသစ်ပြည်သစ်တွင် ကိုလိုနီ၏ အမြစ်တစ်ပင်လေးကိုမျှ မြန်မာနိုင်ငံသားများက လိုလားဟန်မရှိ၍ စုံထောက်ဗိုလ်ချုပ်အား အငြိမ်းစားပေးအပ်လိုက်သည်။

၃။ ထို့နောက် မြန်မာတိုင်းရင်းသားအရာရှိ ဦးသန်းမြိုင်က စုံထောက်ရဲဗိုလ်ချုပ်ဖြစ်လာခဲ့သည်။ ၁၉၅၄ ခုနှစ်တွင် တစ်ပြည်လုံးရှိ ရထားလုံခြုံရေးများကို ဆောင်ရွက်ရန် မီးရထားရဲနှင့် စုံထောက်ဌာနဟူ၍ စုံထောက်ရဲမင်းကြီးလက်အောက်၌ လက်ထောက်ရဲမင်းကြီး (ခရိုင်ရဲ၀န်) တစ်ဦးအဖြစ် တောင်ပိုင်း ရဲ၀န်ထောက်တစ်ဦးအား ရန်ကုန်တွင်လည်းကောင်း၊ မြောက်ပိုင်း ရဲ၀န်ထောာ်တစ်ဦးအား မန္တလေးတွင်လည်းကောင်း အခြေစိုက်ထားရှိခဲ့ပါသည်။ ဘူတာကြီးများ၌ မီးရထားရဲဌာန (၂၆)ခု တပ်ဖြန့်ချထားဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။ (၁.၁၀.၁၉၆၄)ရက်နေ့တွင် ပြည်သူ့ရဲတပ်ဖွဲ့ အသွင်းပြောင်းရာတွင် ရထားရဲနှင့်စုံထောက်ဌာနအား ဖျက်သိမ်းခဲ့သည်။မြန်မာနိုင်ငံရဲတပ်ဖွဲ့ဌာနချုပ်မှ တိုက်ရိုက်အုပ်ချုပ်သော "မီးရထားခရိုင်ပြည်သူ့ရဲတပ်ဖွဲ့"ဟု ပြောင်းလဲဖွဲ့စည်းခဲ့သည်။ မီးရထားခရိုင်ပြည်သူ့ရဲတပ်ဖွဲ့တွင် ကြီးကြပ်ရေးမှူး (ခရိုင်၀န်)တစ်ဦးဖြင့် ဖွဲ့စည်းပုံအား (၈၅၉)ဦးရှိကာ အထက်မြန်မာပြည်၊ အောက်မြန်မာပြည်၊(၂)ပိုင်းခွဲ၍ နယ်မြေမှူးများနှင့် ရဲစခန်းများဖွင့်လှစ်ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။ ၁၉၇၇ ခုနှစ်တွင် ရန်ကုန်ရထားရဲစခန်းနှင့် မန္တလေးရထားရဲစခန်း (၂)ခုမှအပ ကျန်ရဲစခန်း(၂၄)ခုကို ဖျက်သိမ်းပြီ: တပ်ခွဲ၊ တပ်စု၊ တပ်စိတ်များအသွင်ဖြင့် ပြင်ဆင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ ပြင်ဆင်ထားသည့် ဖွဲ့စည်းပုံအရ အင်အားဂ၆၆၇)ဦးရှိပြီး ဒုတိယဗိုလ်မှူကြီးအဆင့်(၁)ဦးမှ တိုက်၇ိုန်း (၂)ခုမှအပ ကျန်ရဲစခန်း(၂၄)ခုကို ဖျက်သိမ်းပြီ: တပ်ခွဲ၊ တပ်စု၊ တပ်စိတ်များအသွင်ဖြင့် ပြင်ဆင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ ပြင်ဆင်ထားသည့် ဖွဲ့စည်းပုံအရ အင်အားဂ၆၆၇)ဦးရှိပြီး ဒုတိယဗိုလ်မှူကြီးအဆင့်(၁)ဦးမှ တိုက်၇ိုန်း (၂)ခုမှအပ ကျန်ရဲစခန်း(၂၄)ခုကို ဖျက်သိမ်းပြီ: တပ်ခွဲ၊ တပ်စု၊ တပ်စိတ်များအသွင်ဖြင့် ပြင်ဆင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ ပြင်ဆင်ထားသည့် ဖွဲ့စည်းပုံအရ အင်အားဂ၆၆၇)ဦးရှိပြီး ဒုတိယဗိုလ်မှူကြီးအဆင့်(၁)ဦးမှ တိုက်၇ိုန်း (၂)ခုမှအပ ကျန်ရဲစခန်း(၂၄)ခုကို ဖျက်သိမ်းပြီ: တပ်ခွဲ၊ တပ်စု၊ တပ်စိတ်များအသွင်ဖြင့် ပြင်ဆင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ ပြင်ဆင်ထားသည့် ဖွဲ့စည်းပုံအရ အင်အားဂ၆၆၇)ဦးရှိပြီး ဒုတိယဗိုလ်မှူကြီးအဆင့်(၁)ဦးမှ တိုက်၇ိုန်း (၂)ခုမှအပ ကျန်ရဲစခန်း(၂၄)ခုကို ဖျက်သိမ်းပြီ: တပ်ခွဲ၊ တပ်စု၊ တပ်စိတ်များအသွင်ဖြင့် ပြင်ဆင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ ပြင်ဆင်ထားသည့် ဖွဲ့စည်းပုံအရ အင်အားဂ၆၆၇)ဦးရှိပြီး ဒုတိယဗိုလ်မှူကြီးအဆင့်(၁)ဦးမှ တိုက်၇ိုန်း (၂)ခုမှအပ ကျန်ရဲစခန်း(၂၄)ခုကို ဖျက်သိမ်းပြီ: တပ်ခွဲ၊ တပ်စု၊ တပ်စိတ်များအသွင်ဖြင့် ပြင်ဆင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ ပြင်ဆင်ထားသည့် ဖွဲ့စည်းပုံအရ အင်အား(၆၆၇)ဦးရှိပြီး ဒုတိယဗိုလ်မှူကြီးအဆင့်(၁)ဦးမှ တိုက်ရိုက်အုပ်ချုပ်ကာ လုံခြုံရေးကို အဓိကထား ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။

၄။ ထို့နောက် ၁၉၈၂ ခုနှစ်တွင် "ပြည်သူရဲ ရထားရဲတပ်ဖွဲ့" ဟူ၍ ထပ်မံပြင်ဆင်ဖွဲ့စည်းခဲ့ပါသည်။ အင်အား(၉၉၂)ဦးဖြင့် ရန်ကုန်၊ မန္တလေးရဲစခန်း(၂)ခုအပါအ၀င် တပ်ခွဲ(၈)ခွဲ ဖွဲ့စည်းပြီး လုံခြုံရေးဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။ နိုင်ငံတော်ငြိမ်၀ပ်ပိပြားမှု တည်ဆောက်ရေးအဖွဲ့သည် (၁၈.၉.၁၉၈၈)ရက်နေ့တွင် နိုင်ငံတော်အာဏာကို လက်ခံရယူခဲ့ပြီးနောက် လမ်းပန်းဆက်သွယ်မှု လုံခြုံချောမွေ့စေရေး၊ ခရီးသွားပြည်သူများ လုံခြံဒုရေး၊ လမ်းခုလပ်တွင် ဖြစ်ပွားသည့်မှုခင်းများအား လွယ်လင့်တကူ တိုင်တန်းဖော်ထုတ်နိုင်ရေးအတွက် တောင်ငူဘူတာတွင် တောင်ငူရထားရဲစခန်း(၁)ခုကို (၁၂.၂.၁၉၉၂)ရက်နေ့ (၄၄)နှစ်မြောက် ပြည်ထောင်စုနေ့တွင် ထပ်မံတိုးချဲ့ဖွင့်လှစ်ခဲ့ပါသည်။ ထို့ကြောင့် ရန်ကုန်၊ တောင်ငူ၊ မန္တလေးဘူတာများတွင် ရထားရဲစခန်း(၃)ခုနှင့် တပ်ခွဲ(၈)ခွဲ ဖွဲ့စည်းပုံအရ တပ်ဖွဲ့၀င်အင်အား (၁၀၃၇)ဦးဖြင့် လုပ်ငန်းတာ၀န်များကို ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။ ယခင်မြန်မာ့မီးရထားတွင် လုံခြုံရေးတာ၀န်ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည့် ကာကွယ်ရေး၀န်ကြီးဌာန၊ တပ်မတော်(ကြည်း)မှ အရာရှိ၊ အရာခံ၊ အကြပ်၊ တပ်သား၊ အင်အား(၁၆၁)ဦးပါ (၂)ခွဲအား ပြည်ထဲရေး၀န်ကြီးဌာနသို့ (၁.၁၂.၁၉၉၂)ရက်နေ့မှ စတင်၍ လွှဲပြောင်းတာ၀န်ထမ်းဆောင်ရွက်စေခဲ့သည်။ ထိုတပ်ခွဲ(၂)ခွဲသည် ပြည်သူ့ရဲရထားရဲတပ်ဖွဲ့သို့ အသွင်းပြောင်းရောက်ရှိလာပြီး လုံခြုံရေးတာ၀န် ပူးတွဲထမ်းဆောင်စေခဲ့ရာ အင်အား(၁၁၈၁)ဦးထိ ရှိလာခဲ့ပါသည်။

၅။ မြန်မာ့မီးရထားသည် ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတစ်၀န်းလုံးတွင် မီးရထားလမ်းများ တိုးချဲ့ဖောက်လုပ်ခဲ့သဖြင့် ရထားရဲတပ်ဖွဲ့မှ လုံခြုံရေးများကို လုံလောက်သောအင်အားဖြင့် ပီပြင်စွာဆောင်ရွက်နိုင်ရေးအတွက် (၁.၄.၁၉၉၃)ရက်စွဲပါ မြန်မာနိုင်ငံရဲတပ်ဖွဲ့ဌာနချုပ်၏ စာအမှတ်၊၁၀၀/ပရခ(၂)/ဦး၅(က)(၁)အရ ရဲမှူကြီး(၁၀၊ ဒုရဲမှူးကြီး(၁)၊ ရဲမှူး(၂)၊ ဒုရဲမှူး(၁၆) အပါအ၀င် ပြန်တမ်း၀င်အရာရှိ(၂၀)၊ ပြန်တမ်းမ၀င်အရာရှိ(၉၅)၊ အခြားအဆင့်(၁၇၄၁)၊ စုစုပေါင်း တပ်ဖွဲ့၀င်အင်အား (၁၈၅၆)ဦး ဖြစ်ပါသည်။ ပြင်ဆင်းတိုးချဲ့ဖွဲ့စည်းခဲ့သော ရထားရဲတပ်ဖွဲ့၏ ဖွဲ့စည်းပုံအရ ရဲစခန်း(၁၃)ခုရှိရာ သာစည်ဘူတာတွင် သာစည်ရဲစခန်းအား (၂၇.၃.၁၉၉၅)ရက်နေ့တွင်လည်းကောင်း၊ သင်္ဃန်းကျွန်းဘူတာတွင် သင်္ဃန်းကျွန်းရဲစခန်းအား (၁.၁၀.၉၆)ရက်နေ့တွင်လည်းကောင်း ၊ မော်လမြိင်ဘူတာတွင် မော်လမြိုင်ရဲစခန်းအား (၈.၁၀.၉၇) ရက်နေ့တွင်လည်ကောင်း၊ ပဲခူးဘူတာတွင် ပဲခူးရဲစခန်းအား (၂၇.၃.၀၃)ရက်နေ့တွင်လည်းကောင်း၊ အသီးသီးဖွင့်လှစ်ခဲ့ပြီးဖြစ်ပါသည်။ ထို့ကြောင့် ယခုရဲစခန်း(၇)ခု ဖွင့်လှစ်ခဲ့ပါသည်။

၆။ ၂၀၁၃ ခုနှစ်၊ ဖေဖော်၀ါရီလ(၁၄)ရက်နေ့တွင် ကျင်းပသော ပြည်ထောင်စုအစိုးရအဖွဲ့ အစည်းအဝေးအမှတ်စဉ်၇/၂၀၁၃ အရ ဖွဲ့စည်းပုံအမှတ်၊ ၈/အဖရ(၇/၂၀၁၃)/၂၀၁၃၊ မြန်မာနိုင်ငံရဲတပ်ဖွဲ့ဌာနချုပ်၏ (၁၂.၃.၂၀၁၃)ရက်စွဲပါစာအမှတ်၊ ၁၀၀၁(၅)/၅၀၁/ဦ:၅ဖြင့် ရထားရဲတပ်ဖွဲ့အား ရဲမှူးကြီးအဆင့်မှ ရဲမှူးချုပ်အဆင့်ထိ တိုးမြှင့်ပြီး တပ်ဖွဲ့ခွဲ(၄)ခု၊ တပ်ခွဲ(၂၀)ခွဲ၊ ရထားရဲ စခန်း(၂၀)ခုတို့ဖြင့် တိုးချဲ့ဖွဲ့စည်းခဲ့သဖြင့် ယခုလက်ရှိတွင် တပ်ဖွဲ့ခွဲ(၄)ခွဲ၊ တပ်ခွဲ(၂၀)ခွဲ၊ ရထားရဲစခန်း(၁၈)ခုတို့ဖြင့် လုပ်ငန်းတာ၀န်များ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။

၀န်ကြီးဌာန၏ လူ၀င်မှုကြီးကြပ်ရေးနှင့် ပြည်သူ့အင်အားဆိုင်ရာ တိုင်းဒေသကြီး/ခရိုင်/မြို့နယ်များ ၀န်ထမ်းဖွဲ့စည်းပုံ အမှတ်(၂)ရထားရဲတပ်ဖွဲ့ခွဲ(နေပြည်တော်)နှင့် ကွပ်ကဲမှုအောက် တပ်ခွဲများ၏ ဖွဲ့စည်းပုံနှင့် လက်ရှိအင်အား

၇။ အမှတ်(၂)ရထားရဲတပ်ဖွဲ့ခွဲ(နေပြည်တော်)၏ ကွပ်ကဲမှုအောက်တွင် အောက်ပါတပ်ခွဲ(၆)ခွဲရှိပါသည်-

    1. (က)အမှတ်(၆)တပ်ခွဲ မြစ်ငယ်
    2. (ခ)အမှတ်(၇)တပ်ခွဲ အောင်ပန်း
    3. (ဂ)အမှတ်(၈)တပ်ခွဲ နမ့်စန်(ယခုနေပြည်တော်)
    4. (ဃ)အမှတ်(၉)တပ်ခွဲ နေပြည်တော်
    5. (င)အမှတ်(၁၀)တပ်ခွဲ တောင်ငူ
    6. (စ)အမှတ်(၁၈)တပ်ခွဲ တောင်တွင်းကြီး

၈။ အမှတ်(၂)ရထားရဲတပ်ဖွဲ့ခွဲမှူးရုံးနှင့် ကွပ်ကဲမှုအောက်ရှိ တပ်ခွဲ(၆)ခွဲ၏ ဖွဲ့စည်းပုံနှင့် လက်ရှိအင်အားတို့ကို နောက်ဆက်တွဲ(က)ဖြင့် ပူးတွဲဖော်ပြအပ်ပါသည်။

ရထားရဲတပ်ဖွဲ့၏ ရည်မှန်းချက်နှင့် လုပ်ငန်းတာ၀န်များ

၉။ ရထားရဲတပ်ဖွဲ့၏ ရည်မှန်းချက်တာ၀န်(၃)ရပ်ရှိပါသည်။ ၎င်းတို့မှာ အောက်ပါအတိုင်းဖြစ်ပါသည်-

    1. (က)ရထားစီးခရီးသည်များ လုံးခြုံစိတ်ချစွာ ခရီးသွားလာနိုင်ရေး၊
    2. (ခ)မြန်မာ့မီးရထားပိုင်ပစ္စည်းများ လေလွင့်ဆုံးရှုံးမှုမရှိစေရန် ကာကွယ်စောင့်ရှောက်ရေး၊
    3. (ဂ)ရထားရဲတပ်ဖွဲ့၀င်များ အရည်အချင်းပြည့်ပ၍ စည်းကမ်းကောင်းမွန်နေစေရန် အစဉ်လေ့ကျင့်ရေး။

၁၀။ ရထားရဲတပ်ဖွဲ့၏ လုပ်ငန်းတာ၀န်(၉)ချက်ရှိပါသည်။ ၎င်းတို့မှာ အောက်ပါအတိုင်းဖြစ်ပါသည်-

    1. (က)ရထားပေါ်တွင်လည်းကောင်း၊ ဘူတာနှင့် မီးရထားယာဉ်၀န်းတို့တွင်လည်းကောင်း၊ ခိုး၊ ဆိုး၊ နှိုက်မှုးများ တားဆီးရေးဆောင်ရွက်ခြင်း၊
    2. (ခ)ရထား၊ ဘူတာနှင့် မီးရထားလမ်းများ၊ စက်ရုံများ လုံခြုံရေးဆောင်ရွက်ခြင်း၊
    3. (ဂ)မီးရထားပိုင် ပစ္စည်းများ ပျောက်ဆုံးလေလွင့်မှုမရှိစေရေး ကာကွယ်စောင့်ရှောက်ခြင်း၊
    4. (ဃ)ဘူတာရုံများတွင် စနစ်တကျရှိစေရေးနှင့် လေလွင့်သူများမရှိစေရေး ဆောင်ရွက်ခြင်း၊
    5. (င)ရထား၊ ဘူတာနှင့် မီးရထားလမ်း၊ မြန်မာ့မီးရထားယာဒ်၀န်းတို့တွင် မှုခင်းကြိုတင်ကာကွယ်ရေးဆောင်ရွက်ခြင်းနှင့် စုံစမ်းဖော်ထုတ်အရေးယူခြင်း၊
    6. (စ)ဖောက်ခွဲဖျက်စီးရေး ပစ္စည်းများ၊ လက်နက်ပုန်းများ သယ်ဆောင်မှုအား ကာကွယ်တားဆီးခြင်း၊
    7. (ဆ)မူယစ်ဆေး၀ါးအပါအ၀င် ဥပဒေနှင့် ဆန့်ကျင်သောပစ္စည်းများ သယ်ဆောင်ခြင်းမှ ကာကွယ်တားဆီးခြင်း၊
    8. (ဇ)အရေးကြီးပုဂ္ဂိုလ်များ၏ ခရီးစဉ်လုံခြုံရေး လိုက်ပါဆောင်ရွက်ခြင်း၊
    9. (စျ)မြန်မာ့မီးရထား၏ ရည်မှန်းချက်မာျး အောင်မြင်စေရး ကူညီဆောင်ရွက်ခြင်း။
ရထားရဲတပ်ဖွဲ့၏ ဆောင်ပုဒ်များ

၁၁။ သီးခြားဖော်ပြရန်မရှိပါ။

ရထားရဲတပ်ဖွဲမှ ကျင့်သုံးလျက်ရှိသော ဥပဒေ၊ နည်းဥပဒေ၊ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းနှင့် ညွှန်ကြားချက်များ

၁၂။ ရထားရဲတပ်ဖွဲ့သည် မြန်မာနိုင်ငံရဲတပ်ဖွဲ့ဌာနချုပ်၏ တိုက်ရိုက်ကွပ်ကဲမှုအောက်တွင် တည်ရှိသည့် တပ်ဖွဲ့ဖြစ်သည်နှင့်အညီ တည်ဆဲဥပဒေများ၊ နည်းဥပဒေများအပြင် ရဲလက်စွဲပထမတွဲမှ တတိယတွဲထိ ပြဌာန်းချက်များ၊ ၁၉၄၅ ခုနှစ်၊ ရဲအက်ဥပဒေ၊ ၁၉၅၅ ခုနှစ် မြန်မာနိုင်ငံရဲတပ်ဖွဲ့ စည်းကမ်းထိန်းသိမ်းရေးဥပဒေနှင့် နည်းဥပဒေများပါ ပြဌာန်းချက်မျာကို လိုက်နာကျင့်သုံးဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။

၁၃။ ထို့ပြင် ရထားလုံခြုံရေးလိုက်ပါဆောင်ရွက်ရသည့် တပ်ဖွဲ့၀င်များလိုက်နာရမည့် လုပ်ငန်းလမ်းညွှန်များကိုလည်း အောက်ပါအတိုင်း ထုတ်ပြန်ထားပါသည်-

(က) ၀တ်စားဆင်ယင်မှု

    1. (၁)တပ်ဖွဲ့၀တ်စုံ။ အရောင်ကွဲပြားသော ၀တ်စုံများမ၀တ်ရ၊ သတ်မှတ်၀တ်စုံများအတိုင်း ၀တ်ဆင်ရမည်။
    2. (၂)အနွေးထည်။ အပြာရင့်ရောင်၊ အနက်ရောင်၊ နက်/ပြာရောင်များ ၀တ်ဆင်ရမည်။
    3. (၃)ချပ်၀တ်တန်ဆာ။ မြန်မာနိုင်ငံရဲတပ်ဖွဲ့ဌာနချုပ်မှ ထုတ်ပေးသော သတ်မှတ်ချပ်၀တ်တန်ဆာများ ၀တ်ဆင်ရမည်။

(ခ) တစ်ကိုယ်ရေသန့်ရှင်းမှု

    1. (၁)ဆံပင်။ သတ်မှတ်ပုံစံအတိုင်းထားရမည်။
    2. (၂)မုတ်ဆိတ်။ သန့်ရှင်းစွာရိတ်ထားရမည်။
    3. (၃)လက်သည်း။ အရှည်မထားရ၊ ညှပ်ထားရမည်။

(ဂ) ကိုယ်/နှုတ်အမူအရာ ယဉ်ကျေးပြေပြစ်မှု

    1. (၁)ပြောဆိုဆက်ဆံခြင်း။ ယဉ်ကျေးပျူငှာစွာ ပြောဆိုဆက်ဆံရမည်။
    2. (၂)ကွမ်း/ဆေးလိပ်စားသောက်ခြင်း။ ရထားပေါ်တွင်စားသောက်ခြင်းမပြုရ၊ ခရီးသည်မျာကြားတွင် ဆေးလိပ်သောက်ခြင်း၊ ကွမ်းစားခြင်းမပြုရ၊
    3. (၃)သွာလာလှုပ်ရှားခြင်း။ ခရီးသည်များအား ကျော်ခွ၊ တွန်းထိုးသွားလာခြင်းမပြုရ။
    4. (၄)နေထိုင်သွားလာခြင်း။ မြန်မာ့မီးရထားမှ သတ်မှတ်ပေးထားသော ထိုင်ခုံတွင်သာ အလှည့်ကျနားနေရမည်။

(ဃ) တာ၀န်ထမ်းဆောင်ခြင်းအပိုင်း

    1. (၁)ကိုယ်စီတာ၀န် တိတိကျကျပေးအပ်ခြင်း
    2. (ကက)တပ်ခွဲမှူး၊ တပ်စုမှူးများမှ ရထားမထွက်ခွာမီ တန်းစီ၍ ကိုယ်စီတာ၀န်များ၊ ရှောင်ရန်၊ ဆောင်ရန်တို့အား မှာကြားစေလွှတ်ရမည်။
    3. (ခခ)ညွှန်ကြားချက်များအား ချပြရှင်းလင်းရမည်။
    4. (၂)ရထားထွက်ခွာနေစဉ် ဆောင်ရွက်ရန်
    5. (ကက)ရထားသွားလာနေစဉ် အနည်းဆုံး တပ်ဖွဲ့၀င်(၂)ဦးမှ တွဲလျှောက်စစ်ဆေးရမည်။
    6. (ခခ)နိုင်ငံခြားသား ခရီးသည်များ ပါရှိပါက ၎င်းတွဲတွင် တပ်ဖွဲ့၀င်တစ်ဦးအား ခရီးစဉ် အစ/အဆုံး လုံခြုံရေးတာ၀န်ထမ်းဆောင်ရမည်။
    7. (ဂဂ)ရထား အတက်/အဆင်းပေါက်တွင် ခရီးသည်များ အိပ်စက်လဲလျောင်းခြင်း၊ ကုန်စည်းများပိတ်ဆို့နေခြင်းမပြုရန် ရှင်းလင်းဆောင်ရွက်ရမည်။
    8. (၃)ရထားဘူတာတွင် ရပ်နားနေစဉ် ဆောင်ရွက်ရန်
    9. (ကက)ရထား အတက်/အဆင်းပေါက်တွင် ပြည်သူများအား ကူညီဆောင်ရွက်ပေးရမည်။
    10. (ခခ)ရပ်နားသည့် ဘူတာတွင် လုံခြုံရေးသတိ အမြဲရှိနေရမည်။
    11. (၄)ရထားဘူတာအလိုက် တပ်ခွဲ/တပ်စု စစ်ဆေးရေးအဖွဲ့များမှ စစ်ဆေးဆောင်ရွက်ခြင်း
    12. (ကက)ရထားပေါ် လုံခြုံရေးတပ်ဖွဲ့၀င်များမှ သတ်မှတ်နေရာတွင် အင်အားစာရင်း ပေးပို့ရမည်။
    13. (ခခ)ထူးခြားဖြစ်စဉ်သတင်းပေးပို့ရမည်။
    14. (၅)ရထား၀န်ထမ်းများနှင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ခြင်း
    15. (ကက)ရထား၀န်းထမ်းများနှင့် ရထားတွဲပေါ်တွင် လက်မှတ်မဲ့၊ တန်ဆာမဲ့၊ စည်းကမ်းမဲ့စျေးသည်များ စစ်ဆေးဖမ်းဆီးရန် ကူညီပေးရမည်။
    16. (ခခ)မူးယစ်ဆေး၀ါး၊ လောင်းကစား၊ တရားမ၀င် ကျောက်စိမ်း၊ သစ်နှင့်အခြား အကောက်ခွန်မဲ့ ပစ္စည်းများ ပူးပေါင်းရှာဖွေဖမ်းဆီးရမည်။
    17. (ဂဂ)ရထားပေါ်တွင် မူးယစ်ရမ်းကားသူ၊ ဥပဒေမဲ့ဆောင်ရွက်သူ၊ ခိုက်ရန်ဖြစ်ပွားသူ၊ ပတ်၀န်းကျင်စိတ်ငြိုငြင်အောင်ပြုလုပ်သူများ ရှင်းလင်းဖမ်းဆီးအရေးယူရမည်။
    18. (ဃဃ)မိမိလိုက်ပါသောရထားနှင့် ဘူတာယာဒ်၀န်း၊ ရထားလမ်းမှ ထူးခြားဖြစ်စဉ်များတွင် ကူညီရမည်။
    19. (ငင)တန်စိုးလက်ဆောင်နှင့် အဂတိလိုက်စားမှု ကင်းရှင်းစွာနေထိုင်ရမည်။
    20. (စစ)ရထားနှင့် နိုင်ငံတော်ဘဏ္ဍာအလွဲသုံးမှု လျော့၊ နည်း၊ ပျက်စီး၊ ပျောက်ဆုံမှု မရှိစေရန် စောင့်ရှောက်ရမည်။
    21. (၆)ရထားလုံခြုံရေးလိုက်ပါရန် တာ၀န်ယူခြင်း၊ သတင်းပို့ခြင်း
    22. (ကက)ရထားမထွက်ခွာမီ သတင်းပို့ခြင်း။ တပ်ခွဲမှူး/တပ်စုမှူထံတွင် သတင်းပို့၍ ညွှန်ကြားချက်များ နာခံရမည်။
    23. (ခခ)ရထားခရီးစဉ်အတွင်း ဆက်သွယ်မှုစနစ်။ ရထားခရီးစဉ်အတွင်း တရားမ၀င် သစ်၊ လောင်စာဆီ၊ ရထားမတော်တဆဖြစ်စဉ်၊ လမ်းချော်၊ တွဲချော်၊ စက်ခေါင်းပျက်၊ လမ်းပိတ်ဆို့၊ ထူးခြားဖြစ်စဉ်များအား အချိန်နှင့်တပြေးညီ ဖုန်းဖြင့် နီးစပ်ရာ တပ်ခွဲ/တပ်စု/တပ်စိတ်/ရဲစခန်းများသို့ သတင်းပို့ရမည်။
    24. (ဂဂ)မှတ်တမ်းတင်ခြင်း။ထူးခြားဖြစ်စဉ်နှင့် မူ့ခင်းဆောင်ရွက်မူ့များအား ဓါတ်ပုံရိုက်မှတ်တမ်းတင်ထားရှိရန် ဓါတ်ပုံရိုက်နိုင်ရေး ပြင်ဆင်ထားရမည်။
    25. (ဃဃ)ရထားလုံခြုံရေးတာဝန်ပြီးဆုံးချိန် လိုက်နာဆောင်ရွက်ခြင်း။ခရီးဆုံးဘူတာ ရောက်သည့်အခါ လုံခြုံရေးတပ်ဖွဲ့ဝင်များမှ တာဝန်မှူးထံသတင်းပို့ရန်နှင့် ထူးခြားဖြစ်စဉ်များ မှု့ခင်းကိစ္စများ အစီရင်ခံစာ ရေးသားတင်ပြရမည်။
    26. (၇)သတင်းပို့တင်ပြရန်အတွက် နှေင့်နှေးကြန့်ကြာမှု့ မရှိစေရန် ဆောင်ရွက်ရမည့်အချက်များ
    27. (ကက)ဖုန်းငွေကဒ်ကုန်ခြင်းမရှိစေရန်၊ ဖုန်းငွေဖြည့်ကဒ် အမြဲတမ်းစစ် ဆေးဖြည့်သွင်းထားရမည်။
    28. (ခခ)ဖုန်းအားအပြည့် အမြဲသွင်းထားရန်နှင့် ဘတ္ထရီခြောက်အပိုတစ်ခု ဆောင်ထားရမည်။
    29. (ဂဂ)ရထားစီးခရီးသည်များ၏ အသက်/ပစ္စည်းလုံခြုံရေးသည် မိမိလုံခြုံရေးတပ်ဖွဲ့တွင် တာဝန်ရှိကြောင်း အမြဲသတိပြုဆင်ခြင်ရမည်။
    30. (ဃဃ)လမ်းလျှောက်စကားပြောစက်များနှင့် တပ်ခွဲ/ဘူတာစက်ကြီးများဖြင့် ဆက်သွယ်မှုရရှိရေး ပေါင်းစပ်ညှိနှိုင်းထားရမည်။
    31. (၈)စနစ်တကျရှိခြင်းနှင့် ရဲစည်းကမ်းကိုထိခိုက်အောင်ပြုလုပ်ခြင်း/ပျက်ကွက်ခြင်းမရှိစေရန် အမြဲသတိပြုရမည်။
    32. (၉)ညွှန်ကြားချက်များအား သိရှိရန်သာမဟုတ်ဘဲ လက်တွေ့လိုက်နာဆောင်ရွက်ရမည်။
၁၄။ အမှတ်(၂)ရထားရဲတပ်ဖွဲ့ခွဲမှူးရုံးနှင့် ကွပ်ကဲမှုအောက်ရှိ တပ်ခွဲရုံးများ၏ လိပ်စာဆက်သွယ်ရန် ဖုန်းနံပါတ်များ
(က) အမှတ်(၂)ရထားရဲတပ်ဖွဲ့ခွဲမှုးရုံး ပျဉ်းမနား၊ ၀၆၇−၂၄၀၆၂
(ခ) အမှတ်(၆)တပ်ခွဲရုံး မြစ်ငယ်၊ ၀၂−၅၅၀၆၉
(ဂ) အမှတ်(၇)တပ်ခွဲရုံး အောင်ပန်း၊ ၀၈၁−၆၁၂၆၅
(ဃ) အမှတ်(၉)တပ်ခွဲရုံး နေပြည်တော်၊ ၀၆၇−၇၇၁၂၉
(င) အမှတ်(၁၀)တပ်ခွဲရုံး တောင်ငူ၊ ၀၅၄−၂၆၁၅၇
(စ) အမှတ်(၁၈)တပ်ခွဲရုံး တောင်တွင်းကြီး၊ ၀၆၃−၅၁၁၄၁
ရထားရဲတပ်ဖွဲ့၊ အမှတ်(၂)ရထားရဲတပ်ဖွဲ့ခွဲမှူးရုံးနှင့် ကွပ်ကဲမှုအောက်ရှိ တပ်ခွဲများ၏ (၃/၂၀၁၇)လအတွက် အင်အားဦးစီးဇယား

စဉ် အကြောင်းအရာ ဒုရဲမှူးကြီး ရဲမှူး ဒုရဲမှူး ရဲအုပ် ဒုရဲအုပ် ပေါင်း ရဲအရာခံ ရဲတကက ရဲတက ရဲဒုတက ရဲတသ ပေါင်း စုစုပေါင်း
ဖွဲ့စည်းပုံအင်အား ၄၈ ၅၈ ၈၁ ၄၆ ၁၆၈ ၁၀၀ ၄၇၉ ၇၉၉ ၈၈၀
လက်ရှိအင်အား ၂၁ ၁၂ ၁၄ ၃၂ ၂၆ ၅၉ ၁၉၉ ၁၆၀ ၄၄၄ ၄၇၆
အပိုအင်အား ၉၉
အလိုအင်အား ၄၄ ၄၉ ၂၀ ၁၀၉ ၃၁၉ ၃၅၅ ၄၀၄

စဉ် အကြောင်းအရာ ဒုရဲမှူးကြီး ရဲမှူး ဒုရဲမှူး ရဲအုပ် ဒုရဲအုပ် ပေါင်း ရဲအရာခံ ရဲတကက ရဲတက ရဲဒုတက ရဲတသ ပေါင်း စုစုပေါင်း
တပ်ဖွဲ့ခွဲမှူရုံး
ဌာနချုပ်တပ်ခွဲ ၁၁ ၂၄ ၃၂
အမှတ်(၆)တပ်ခွဲ
သာစည်ရဲစခန်း ၁၃ ၄၆ ၁၄ ၇၆ ၇၈
အမှတ်(၇)တပ်ခွဲ ၁၀
အောင်ပန်းရဲစခန်း ၂၉ ၂၃ ၆၄ ၆၈
အမှတ်(၈)တပ်ခွဲ ၁၀ ၁၁
နမ့်စန်ရဲစခန်း
အမှတ်(၉)တပ်ခွဲ ၁၀
၁၀ နေပြည်တော်ရဲစခန်း ၁၂ ၄၇ ၄၀ ၁၀၄ ၁၀၈
၁၁ အမှတ်(၁၀)တပ်ခွဲ
၁၂ တောင်ငူရဲစခန်း - ၂၄ ၃၄ ၇၂ ၇၆
၁၃ အမှတ်(၁၈)တပ်ခွဲ ၂၅ ၂၆ ၆၁ ၆၅
၁၃ အမှတ်(၁၈)တပ်ခွဲ ၁၂ ၁၄ ၃၂ ၂၄ ၅၈ ၁၉၇ ၁၆၅ ၄၄၄ ၄၇၆

ရှေ့သို့